21 Nisan 2014 Pazartesi

Thai Yeni Yılı

Geçtiğimiz haftasonu ev arkadaşım seni Thai tapınağına yeni yıl gününe götüreyim mi dedi. Olur dedim tabi ki neden demeyeyim değil mi? Marylan'de Wat Thai Tapınağı'na gittik. Tabi ki pek çok şey daha çok satış pazarlama üzerine. Her taraf Thai yemekleri satanlarla dolu. Eğer benim gibi bu mutfakla gerçekten de pek aranız yoksa, bir de kalabalığa kalmayalım diye sabahın köründe gittiyseniz büyük bir acıya dönüşebiliyor. Sabahın köründe kızarmış kalamarlar, domuz, tavuk falan. Ben almayayım, alana engel olmayayım dedim. 

Gerçekten de çok kalabalıktı. Biz saat 10 gibi geri dönerken park edecek yer kalmamıştı kilometrelerce büyük bir alanda. Sabah erken giderek akıllılık yapmışız. 

Ne yazık ki ritüellerle ilgili çok bilgi edinemedim. Ev arkadaşımın da kendi dinlerini çok önemsediğini sanmıyorum. Onun ilgi alanı yemeklerdi, kendisi şef zira biliyorsunuz. 

Daha sonra eve gelince öğrendim, yeni yıl kutlamaları 3 günmüş. İlk gün temizlik yapıyorlarmış. Zaten sabah 7de ev sahibimiz perdeleri yıkamaya başlamıştı. İkinci gün güzel yemekler yerlermiş, üçüncü gün ise gerçek yeni yıl günüymüş. 

Sizi fotoğraflara alayım.



Bunlar içinde pirinç olan bambu çubukları. O pirinçlerin hafif tatlı bir tadı vardı, bambu çubuğunda pişince öyle oluyormuş. Esasında fena değillerdi. 
















Hiç yorum yok: