8 Aralık 2013 Pazar

Dupont Circle

Yarın çok fena kar yağacak dediler. durun yağmadan ben bir Dupont Circle'a gideyim de KramerBooks'u göreyim, iki haftadır merak ediyorum dedim. 

Sağolsunlar Washington Metrosu, otobüsü falan çok iyi çalışıyor. Her haftasonu iptal edilen duraklar, sefer sayısı azaltılan hatlar var. 20 dakikalık yol için 20 dakika tren bekliyorsunuz. Sonrasında otobüse de binecekseniz yandınız. Otobüsler zaten hep yarım saatte bir. Hatta pazar günleri galiba daha az. Metro hatlarına yeni hatlar ekliyorlarmış. Neyse söylenmeyeyim, en azından metrobüs yok:D Yani var ama normal otobüslerine metrobus diyorlar. Yoksa öyle bir sardalye şekilden yolculuk değil yani. 

Dupont Circle'a metro ile gittim. Aktarma yaparak, iki hat kullandım. Dönerken de yürüyeyim yahu, neden aktarma yapıyorum ki dedim. 1 mil falan çünkü öteki durağa olan mesafe. 

Kramer Books bağımsız bir kitapçı. İçeri girince şaşırdım. Tamam bir kafesi ve barı var anlıyorum ama gerçekten de çok kalabalıktı. Türkiye'de kitap okunmadığını anladım. Kasada sıra bekledim öyle diyeyim size. Eve Paul Auster'ın Day/Night kitabı ile döndüm. Sanırım daha Türkçe'ye de çevrilmemiş. 

Dupont Circle bana Almanya'yı, Amsterdam 'ı falan hatırlattı. Tabii bunların ikisini de görmedim o ayrı:)


 Metro istasyonlarındaki bu doku hoşuma gidiyor. Esasında bakımsız gibi bir yandan da, çimento kalıplar sonuçta. Ama aklıma onların her birini boyamak falan geliyor. Çağdaş Sanat anlayacağınız.

Yarın kar yağacakmış diye Amerikalılar çılgınca gıda alışverişi yapıyormuş. Evimin yanında market olmasına rağmen ben bile korktum, dur ben de alayım bari dedim. Bir yandan da diyorum ki bu Amerikalılar kesin abartıyorlar, bir yandan da emin olamıyorum. Şehirde billboardlarda falan yarın kış gelecek dikkatli olun yazıyor. Bakalım göreceğiz. Ev sahibim yılın ilk karında dilek tutuluyor burda dedi. Hadi bakalım, bir dilekte ben tutacağım.

Size iyi pazarlar. 




Hiç yorum yok: