26 Şubat 2012 Pazar

Beyrut ve Pasaport

Bu ara ufak bir seyahat planlamakla meşgulum. Yakın bir zamanda Beyrut'a gitmeyi planlıyoruz. Ben ufaktan bir plan yaptım ama Sezen şunu da yapmadan dönme diyeceğiniz herhang bir şey var mıdır? İlgilenmediğim bir kaç başlığı yazayım size:

  • Alışveriş
  • Yeme-İçme
  • Çağdaş sanat
Neden ilgilenmediklerini yazdın derseniz. Gezi yazıları yazan bloglarda artık çoğunlukla bu tür konularla karşılaşıyorum. Beyrut'a gidip kim Chanel görmek istiyor Allah aşkına? Alışverişle ilgili istisnam yerel ürünler olabilir. Neteresan kırtasiye malzemeleri olabilir. Ya da evet Paris'e gidersem Champs-Elysse'de alışveriş yapmasam bile (maddi açıdan yani) görmek isterim o bütün devasa markaları da. Ya da İspanya'da H&M peşinden koşmuşluğum var kabul ediyorum. Ya da sürekli bir yeme-içme konuları. Tamam birkaç yerel yemek yenmeli, suyu içilmeli falan ama"şekerim bilmem nerde şunu yemeden dönmeyeceksin bla bla bla" Çok sıkıcı. Geçiniz. Çağdaş sanata gelince İstanbul'da bile zorlanıyorum. Kalkıp onca yol gidip çağdaş sergiler gezemem. Hatırlarsanız Viyana yazımda da bahsetmiştim bundan. Şimdi bunların dışında, bizi gerçek Beyrut'a yaklaştıracak önerileriniz varsa lütfen söyleyin. 

Öte taraftan son yurtdışı gezimde gri pasaport kullandığım için şu anda geçerli bir pasaportum yok. Önümüzdeki ay pasaport almaya gideceğim. Bu da ne anlama geliyor? 225 dolar civarında bir pasaport ücreti ödeyeceğim. En temel hakkım olan seyahat özgürlüğüme kavuşabilmek için bir kimlik belgesi olan psaporta bu parayı ödeyeceğim. Belki duymamışsınızdır. Sırt Çantalılar grubu ve Seyahat Özgürlüğümüzü Geri İstiyoruz  oluşumu T.C. Pasaportunun en pahalı pasaport olarak tescillenmesi için Guinnes Rekorlar Kitabına başvurdu. Seyahat özgürlüğümüz için bir imzada siz verin. Geçen sene %50 indirim yapılması sağlanmıştı, bakalım bu sene hep beraber bir gelişme sağlayabilecek miyiz?

2 yorum:

FKH dedi ki...

şu ilk kısımdaki fikrine tamamen katılıyorum. gezi blogları hakkındaki yani. insanlar gittikleri yerileri yazarken (yanlış anlaşılmasın ama genellikle kadınlar) şu alışveriş çılgınlığı denen hadisenin dibine vuruyor. bunu bir gezi blogu sahibi olarak söylüyorum..

seyahat özgürlüğüne verdiğimi mücadele içinde sonsuz teşekkürler. geçen seneki başarımızdan sonra gelen zam yine bizi malum kişilerle karşı karşıya bıraktı. en azıdan guinness'e yapılan başvuru biraz olsun utanmalarını sağlar diye umut ediyoruz..

bu arada beyrut yazısını merakla bekliyor olacağım. şimdiden iyi yolculuklar. bol fotoğraflı tabi :)

sezenyildirim dedi ki...

Merhaba FKH:);
Öncelikle çok güzel bir blogun var, geçenlerde pek çok yazını okudum.
Beyrut'a gitmeyi 4 gözle bekliyorum, rezervasyonlarımı da yaptırdım, heyecan dorukta. Tabii öncelikle maaş alıp pasaport almalıyım. Bu sene kimseden bir ses çıkmadı heralde pasaporttan çok kar ediyorlar. Bakalım dediğin gibi umarım bir sonuç elde edilir.

Beyrut için beklemede kla öyleyse:)
İyi geceler