8 Ocak 2008 Salı

sakızlı lorlu kurabiye

Dün gece bazı kişisel sebeplerle sinirlerim bozuldu, uykum kaçtı, saatlerce internette takıldım. Bu aralar yemek bloglarına taktım.Esasında pişirmem ben pek yemek, beceremiyorum da pek ztn. Neyse Sibel'in kahvesi isimli blogda sakızlı lorlu kurabiye tarifine rastgeldim. Sakızlı kurabiyeyi duymuştum geçen sene Ayvalık'a giderken ama yeterli araştırmayı yapmadan gittiğim için nereye bakacağımı bilememiştim, yiyemeden dönmüştüm. Bakılacak yer Güler Pastanesi'ymiş. Bir aksilik olmazsa ay sonunda Ayvalık'ta olucam, soluğu da tabi ki pastanede alacağım. Neyse blogdaki tarife göre hazırladım bugün kurabiyeleri, sakız sevenler için inanılmaz bir lezzet bence. Hamurun çoğunluğunu da lordan yaptığınız için baya hafif oluyor ancak hamuru biraz yapış yapış oldu, bir sürü de un kattım, bir yerden sonra un katmaktan vazgeçtim çünkü çok unlu olacak diye düşündüm. Neyse ki tadında bir sorun çıkmadı. Bence şekeri biraz azaltılabilir (ama ben çok şekerli kurabiye sevmem o yüzden böyle diyorum), sakızı biraz daha arttıracağım bir daha ki yapışımda. Bunun haricinde bence çoğu birbirine benzeyen kurabiyelerin arasında sıyrılıp gelen bir tarif. Tekrar ediyorum sakız süper şahane birşey bence. Ancak fiyatı biraz devasaymış, aklınızda olsun. Kurabiyenin tarifini yazmayacağım, internetteki bütün sakızlı lorlu kurabiiye tarifleri Sibel Hanımınkinden alınmış zaten, ona bakarak yapabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.
Yok bir anda yemek yazıları yazmaya başlamadım merak etmeyin, fotoğrafla devam edeceğiz tabi ki. Hatta bu aralar aklımda daha profesyonel bir arayüze geçmek, paralı üyeliklerden birini almayı ya da kendi sayfamı yapmayı falan planlıyorum ama bakalım şu aralar işim başımdan aşkın. Dönem ödevleri ve finaller var, hepsini çok boşlamışım, sıkıya almam lazım.
Zannediyorum ki uzunca bir süre yeni fotoğraflar yükleyemeyeceğim çünkü çekemeyeceğim, ki bu beni çok üzüyor. Yazarım ama arada:)
Efenim sağlıcakla kalınız.
Satırlarımız biterken arka planda Gogol Bordello Start wearing purple çalıyordu. Eğlenceli Balkan müzikleri yapıyorlar, siz de dinleyebilirsiniz. Youtube'da bolca varlar.

Hiç yorum yok: