1 Mayıs 2018 Salı

Helsingor - Helsingborg Rotası: 2. Gün Helsingor

Merhaba;

Gezimizin ikinci durağı Helsingor. Burası Hamlet'in köyü. Hamlet'in kalesi Kronborg Kalesi burada. Deniz kıyısında, pek de büyük olmayan bir kale esasında. Ben Hamlet'i okumamıştım, esasında belki okuyarak gitsek daha güzel olurdu. Cumartesi günleri saat 14.00'te Hamlet'in ayak izleri isimli bir tur var. Horatio ile Hamlet'in adımlarını takip ediyorsunuz. Baştan söyleyeyim sonunda ne olduğunu öğreniyorsunuz. Yani ona göre bu tura katılın derim. Ben guided turları çok seviyorum. Bence herkes de çok seviyordur. O yüzden katılmanızı öneririm. Farklı turlar da varmış ama zamanları çakışıyordu. O yüzden sadece bir tanesine katılabildik. Gerçi bu tur benim için çok yarım yamalaktı. Barış tam turdan önce uyuyakaldı. Bebek arabasıyla üst katlara çıkamayacağımız için kanguruya aldık ve tabiki uyandı. Ağladı zırladı. Ben de milleti rahatsız etmemek için biraz açıktan Gezdim ve Horatio'yu pek iyi duyamadım .Turdan sonra da kaleyi tekrar gezdik. Bazı odalara ağır bir rutubet kokusu sinmişti ben pek darlandım. Baya merak ediyorum Shakespeare böyle bir hikaye yazınca Danimarka'lılar uyuz olmuş mudur acaba?







Horatio ile tanışın





Böyle saçmalıklar da yapabiliyorsunuz.


Kale'de ve çevresinde yaklaşık 2 saat geçirmişiz. 2 saate değecek bir şey var mıydı derseniz bilemiyorum derim. Kale sebebiyle şehri pek gezemedik zira.

Helsingor'de Helsingborg gibi sevimli bir şehir ama Helsingborg daha sevimliydi. Ya alışmadığımdan ya da gerçekten öyle ama Danimarka şehirleri bana biraz sevimsiz görünüyor. Şehirler  güzel de ruhsuz gibi sanki. Neyse. 









Helsingor'ün ana caddesinde bir tur attık ve baya da acıkmıştık. Baya da zor bulduğumuz bir pizzacıda yemek yedik. Neden zor bulduk? Çünkü Danimarka'da bütçenize uygun bir şey bulmak çok zor. 

Helsingor'ün ara sokakları sevimli. Bir aşağı bir yukarı dolaşılabilir. Ama tabii bizim dönüş yolumuz gene çok uzun olduğu için biraz dolanıp geri döndük.

Buraya iki durak ötede Louisiana diye bir modern sanatlar müzesi var. Picasso'nun seramikleri varmış ve ben görmek istiyorum ama gitmesi de baya baya zor. Bir haftaiçi trene atlayıp yolumu bulmam lazım. Bakalım, göreceğiz. 

Bu gezide açıkçası Helsingor'ü değil ama Helsinborg'u çok beğendim. Gene giderim, gene giderim:) Hatta İsveç'in güneyine Skaten deniliyormuş ve gerçekten güzel görünüyor. Biraz daha İsveç havası almak isteyebilirim:)

Hiç yorum yok: