11 Nisan 2018 Çarşamba

Roskilde

Merhaba; 

Paskalya'da hava bir gün iyi bir gün kötüydü. 5 gün tatil var diye sevinirken, bir kaç gün eve tıkıldık. Ama bir gün Roskilde'ye, bir gün de Ishoj Sahili'ne gittik. Bugün Roskilde'yi anlatacağım. 

Roskilde Kopenhag'a yakın bir şehir. Daha önce Roskilde Fiyordu'ndaki Frederikssund'a gitmiştik hatırlarsanız. Bu sefer de fiyordun öbür yakasına geçtik. 

Evimizden Roskilde'ye gitmek çoook kolay. 216 numaralı otobüse biniyoruz ve yarım saat sonra hoooop Roskilde. Hem de yol boyunca irili ufaklı köylerden geçiyoruz. Bu köyler de çok sevimli, pek güzeller. Kopenhag'dan gelmek için ana istasyondan şehirlerarası trene binip Roskilde'ye gideceksiniz. 

Roskilde'de DTU'nun kampüsü var. Bir post doc falan bulsam buraya geleceğim yani. Roskilde'yi o kadar çok sevdim ki Uğur'a dedim ben DTU'ya geçersem buraya taşınıyoruz. Çok net. 

Küçük bir şehir ama canlı bir şehir. Kendimi sanki Kadıköy'e gelmiş gibi hissettim. Paskalya tatili olmasına rağmen sokaklarda insanlar vardı. Evden çıkıp bir markete gideyim deseniz kahve, bira içecek yerler bulabilirsiniz. Kitapçılar, plakçılar falan da var. Yani dediğim gibi tam Kadıköy'e gelmişsiniz gibi. Benim Smorum'da bulamadığım şey. 

Bir de deniz kıyısı. Güzel güzel sahilde yürüyüş yapabilirsiniz. Hava güzelse bir dondurma yiyebilirsiniz. 

Gene sahilde bir Viking Müzesi var. Hava çok güzel olduğu için benim canım kapalı bir ortama girmek istemedi. O yüzden sokaklarda yürüdük hep. Barış'ın da iyi uyuduğu bir gündü. Sakin geçti baya günümüz o yüzden. Uğur yazın gitmiş, Viking eğlenceleri günü varmış. Çok keyifliydi diyor. Yazın bir daha gideceğiz mecburen :)

Kopenhag'a gelirseniz zamanınız da varsa bence Roskilde'ye gidin. Esasında yarım günlük bir tur ama git gel gene de bir gününüzü alır. Ama pişman olmazsınız. 













Şu son foto Van Gogh tablosu gibi değil mi? 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sezen, Danimarka yazilarini merakla okuyorum. Baskasinin gozunden okumak cok eglenceli yasadigin yeri =)
Viking Muzesi de cok guzel. Cocuklar icin de cok eglenceli. Baris'in da ilgisini cekecek seyler kesin cikar.

sezenyildirim dedi ki...

Sanem geçen gün bir arkadaşım geldi Türkiye'den. Onunla gittik Viking Müzesi'ne. Güzeldi ama Barış depresyondaydı. Kanguruya aldım arabayı indiremedim müzenin içine. Bütün gezü boyunca saçımı çekip göğsüme yumruk attı:)

Lyngby'de bir müze daha varmış. Gittik ama 1 Mayıs'ta açılacakmış. Gittiniz mi?